دمنوش های گیاهی برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر کرونا

باید دیگه خودمونو عادت بدیم که چایی هایی مصرف کنیم که تقویت کننده سیستم دفاعی بدن باشن. با خوردن این دم نوش ها بدن ما بهتر عفونت های ویروسی را دفع می کنه. پس بیایین چنتا دم نوش و چای که تقویت کننده سیستم دفاعی بدن هستن امتحان کنیم.

دمنوش های گیاهی برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر کرونا

پوریا مطلبی

سر تیترها

این روزها همه داریم با ویروس کرونا( کووید 19) دست و پنجه نرم می کنیم. صدها هزار نفر تو کل جهان درگیر این ویروس شدن و هزاران نفر هم متأسفانه به خاطر این ویروس جونشونو از دست دادن و خیلی از نزدیکان ما دیگه بین ما نیستن. هنوز محققین جهانی، موفق به کشف ویروس کووید -19 نشدن. تا اون زمان، تنها کاری که می تونیم انجام بدیم، اجرای پروتکل های سلامتی و نوشیدن دمنوش های گیاهی برای تقویت سیستم دفاعی بدنمونه. با اینکار بدن ما می تونه آنتی بادی بیشتری برای از بین بردن ویروس کرونا تولید کنه. این ویروس زندگی روزمره و سبک زندگی ما رو به شدت تحت تأثیر قرار داده.

ما ایرانی ها معمولا صبحمونو با خوردن یک استکان چایی شروع می کنیم و در طول روز هم احتمالا بیشتر ماها چایی مصرف می کنیم. حالا باید دیگه خودمونو عادت بدیم که چایی هایی مصرف کنیم که تقویت کننده سیستم دفاعی بدن باشن. با خوردن این دم نوش ها بدن ما بهتر عفونت های ویروسی را دفع می کنه. پس بیایین چنتا دم نوش و چای که تقویت کننده سیستم دفاعی بدن هستن امتحان کنیم.

چای سبز

دمنوش های گیاهی برای تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر کرونا
چای سبز

اگه دنبال سالمترین چایی برای صبح هستید، چای سبز رو حتما امتحان کنید. چای سبز یک منبع خیلی خوب کافئینه که حسابی انرژیتونو بالا می بره. چای سبز به خاطر داشتن خاصیت ال-تیانین که نوعی آمینو اسیده، رتبه بالاتری نسبت به قهوه داره. این خاصیت باعث میشه انرژی بدن، تا ساعتها پایدار بمونه.

چای سبز کلی ویتامین و خواص معدنی هم داره مثل : پتاسیم، آهن، کلسیم، ویتامینC و ویتامین A . به جز این موارد، خود برگهای چای سبز خشک، حاوی مواد فعال دیگه مثل کاتچین، پلی ساکارید، اسیدهای چرب، فلاوانول، کلروفیل هم هست. به خاطر همین مواده که چای سبز خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد آنزیمی داره و با جلوگیری از حمله های عصبی و بیماری های خود ایمنی، می تونه سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کنه.

دمنوش گیاهی بابونه

دمنوش گیاهی بابونه اعصابو آروم می کنه و ضد استرس
دمنوش گیاهی بابونه

اگه شبها خوابتون نمی بره و کمبود خواب دارید، هر شب قبل خواب چای بابونه بخورید. چای بابونه اعصابو آروم می کنه و ضد استرسه (واقعاَ همه ماها توی این روزا نیاز داریم که استرس رو کم کنیم). نکته جادویی چای بابونه چیه؟ چای بابونه یک آنتی اکسیدان به نام آپیگنین (apigenin) داره. این آنتی اکسیدان به یک نوع گیرنده های خاصی از مغز انسان می چسبه و حس خواب آلودگی بهتون میده. توی خواب، بدن، یک نوع پروتئین که با عفونت و التهاب مبارزه می کنه (سیتوکین) آزاد می کنه که ایمنی بدن رو در برابر بیماری ها بالا می بره.

یادتون باشه، چای بابونه درد معده رو هم بهتر می کنه، قند خون رو کنترل و حتی مشکلات پوستی رو هم برطرف می کنه. می تونید پوست صورتتون و یا جایی که التهاب داره رو با بابونه بخور بدید. چای بابونه رو اصلاَ دست کم نگیرید. توی کتابهای علوم دوران دبیرستان حتماَ خوندید که گلبول های سفید خون، نقش مهمی رو تو سیستم ایمنی بدن انسان دارن. وقتی ویروس، باکتری یا قارچ به بدن حمله می کنه و وارد خونمون میشه، گلبول های سفید می تونن این ذرات تهاجمی رو شناسایی کنن و از بین ببرن. با خوردن چای بابونه گلبول های سفید خونتونو افزایش می دید. پس خوردن چای بابونه رو به رژیم غذایی روزانتون اضافه کنید و به جنگ علیه ویروس کرونا برید.

دمنوش گیاهی زردچوبه

زردچوبه قند خون رو هم پایین میاره و از دیابت نوع 2 جلوگیری می کنه
دمنوش گیاهی زردچوبه

بله! فکر می کنید زردچوبه فقط برای غذا کاربرد داره؟ اشتباه فکر کردید! زردچوبه رو میشه به شکل دمنوش هم استفاده کرد. زردچوبه سرشار از کورکومین است که به عنوان یک ماده ضد التهاب عمل می کنه. کورکومین به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنه تا انواع ویروس ها، به خصوص آنفولانزا رو از بین ببره. زردچوبه یک آنتی اکسیدان بسیار قویه و خاصیت ضد التهابیش باعث تسکین اعصاب میشه. زردچوبه قند خون رو هم پایین میاره و از دیابت نوع 2 جلوگیری می کنه.

تحقیقات نشون داده که زردچوبه کلسترول بد ( LDL ) رو کم می کنه و قلب رو هم تقویت می کنه. چای زردچوبه یک سم زدای خیلی قویه و سموم  سلول های خونی رو از بدن خارج می کنه . حتی از زردچوبه کرم های پوستی هم تهیه می کنن که برای بهبود اگزما و التهابات پوستی فوق العاده است. در طب نواحی شرقی ایران، چای زردچوبه رو زیاد استفاده می کنن. به خصوص برای تسکین گلو درد و رفع سرما خوردگی، معمولا این دم نوش رو با عسل مصرف می کنن تا خاصیت ضد التهابی بیشتری داشته باشه. پس، از خوردن چای زردچوبه غافل نشید.

چای لیمو

چای لیمو برای کم کردن فشار خون، کم کردن التهاب و درد و بهبود هضم خیلی کاربرد داره
چای لیمو

هر وقت که سرما می خورید، گلودرد و یا سردرد مداوم دارید یا بینی تون گرفته یا آب ریزش بینی و چشم دارید، بهترین درمان خانگی براتون ، خوردن یک لیوان چای لیمو دبشه. چای لیمو یک راه حل فوری برای این قضیه است. چای لیمو برای کم کردن فشار خون، کم کردن التهاب و درد و بهبود هضم خیلی کاربرد داره.

چای لیمو رو برای درمان سرماخوردگی ، آنفولانزای خوکی ( H1N1)، التهاب سینوس، وزوز گوش، ناراحتی معده، حالت تهوع و سنگ کلیه استفاده می کنن. از زمان شیوع کرونا، و تا زمانی که واکسن این ویروس کشف بشه پزشکا سعی دارن که از دوز ویتامین c برای درمان کووید19 استفاده کنن. متخصصین بهداشت به همه توصیه میکنن که برای اینکه مردم به این ویروس و یا انواع دیگه ای از عفونتهای ویروسی مبتلا نشن، هر روز ویتامین C مصرف کنن. و چه منبعی بهتر از لیمو؟ عوض خوردن قرصها و مکمل های ویتامین C، چای لیمو بخورید!

دمنوش گیاهی زنجبیل

زنجبیل برای درمان انواع بیماری ها مثل آسم، سرماخوردگی، سرفه، تهوع، بیماریهایی که صبح و یا در سفر سراغ افراد میاد
دمنوش گیاهی زنجبیل

توی طب سنتی از زنجبیل برای درمان انواع بیماری ها مثل آسم، سرماخوردگی، سرفه، تهوع، بیماریهایی که صبح و یا در سفر سراغ افراد میاد، آرتروز، بیماریهای گوارشی و افسردگی، استفاده میشه. زنجبیل هم از رشد باکتری هایی مثل شیگلا ( shigella ) و یا اِ.کولی ( E.coli) و هم از عفونتهای ویروسی جلوگیری می کنه. یک چیز جالبتر اینکه، برای رفع بوی بد دهان و باکتری های مضری که تو دهان باعث التهاب میشه، از زنجبیل استفاده کنید.

می تونید زنجبیل رو توی آب مخلوط کنید و اونو توی دهانتون بچرخونید یا قرقره کنید. از دمنوش زنجبیل برای مقابله با بیماری های مزمن مثل فشار خون بالا، بیماریهای ریه، مشکلات قلبی و … هم استفاده میشه. چای زنجیل سموم رو تجزیه و از بدن دفع میکنه، یک آنتی اکسیدان غنی محسوب میشه و از آسیب دیدن ساختار DNA سلول های بدن جلوگیری می کنه. پس برای اینکه کمک کنید تا بدن در مقابل ویروس کرونا مقاوم بشه، خوردن چای زنجبیل رو فراموش نکنید

یادتون باشه، هیچ دارو و یا ترکیب خاصی تا به امروز به وجود نیومده که بشه مثل یک قرص جادویی خورد و کرونا نگرفت. تنها راه مؤثری که تا الان روش تأکید شده، تقویت سیستم ایمنی بدنه. برای اینکار هم باید یک رژیم غذایی منظم از غذاها و نوشیدنی های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن داشت. این نوشیدنی ها رو توی رژیم غذایی روزانتون قرار بدید تا بدنتون برای مقابله با عفونتهای ویروسی مقاومتر بشه. سالم بمونید و سعی کنید با رعایت اصول بهداشتی و غذایی کرونا رو شکست بدید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.