طبع خود را گرم کنید.

در فصول پاییز و زمستان، هوا سردتر و روزها کوتاه‌تر می‌شوند. مدت زمان تابش خورشید کم‌تر از دیگر فصول است. احساس افسردگی و دلگیری در این فصل افزایش می‌یابد و افراد افسرده بیش از سایر فصول سال دچار علائم افسردگی می‌شوند.

سر تیترها

چرا گرمی؟

با فرارسیدن فصل سرما افراد با نوشیدن چای طبیعی می‌توانند بدن خود را گرم نگه دارند. سرمای هوا را دیگر کاملا می‌توان احساس کرد. سرمایی که ناخودآگاه سبب می‌شود گرما برایمان عزیز و ارزشمند شود. برای همین است که در فصل سرما می‌رویم سراغ گرما.

در فصول پاییز و زمستان، هوا سردتر و روزها کوتاه‌تر می‌شوند. مدت زمان تابش خورشید کم‌تر از دیگر فصول است. احساس افسردگی و دلگیری در این فصل افزایش می‌یابد و افراد افسرده بیش از سایر فصول سال دچار علائم افسردگی می‌شوند. طبیعت پاییز، سودازاست و خلط سودا در پاییز و خلط بلغم در زمستان بیش از سایر اخلاط می‌توانند بسته به شرایط افراد در آن‌ها غلبه پیدا کنند.

با گرمی های مناسب فصل سرما آشنا هستید؟

این گیاهان طبع شما را گرم نگه می دارند

دارچین

طبع دارچین گرم و خشک است. این طبع دارچین از آن یک محرک عالی اعصاب ساخته است. درجه گرمی آن بین دو و سه است. دارچین که به صورت پودر دارچین یا چوب دارچین استفاده می شود حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و فلاونوئیدها بوده و ماده فعال آن سینامالدئید نامیده می شود، دارچین همچنین دارای منگنز، آهن و کلسیم و فیبر می‌ باشد. اگر شما از افرادی هستید که از طعم دارچین جدای از فواید آن لذت میبرید میبایست چای دارچین که طعمی بینظیر دارد را امتحان کنید.

چای دارچین از 90 درصد دارچین و 10 درصد چای سیاه و شکر طعم بینظیری دارد

زنجبیل

طبع زنجبیل گرم و خشک است . زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضدویروسی است که می‌تواند شما را از سرماخوردگی و سایر بیماری‌های رایج در فصل زمستان در امان نگه دارد. از این دم‌نوش می‌توانید برای جلوگیری از احتقان نیز استفاده کنید. یک گرمی فوق العاده و مقوی را بچشید.

زنجبیل از بین برنده برنده بادهای غلیظ معده و روده است و جذب­ کنندۀ رطوبت­‌ها و برطرف کننده تشنگی است. مقوّی معده، کبد و قوه حافظه است و مقاومت بدن در برابر سرما را زیاد می­‌کند.

آویشن

اسم اصلی گیاه آویشن در کتب طب ایرانی صَعتَر است و دارای طبیعت گرم و خشک بوده و برای افراد سردمزاج مناسب است.
این گیاه می توانند ریه ها را تقویت کند، ضد سرفه و خلط آور خوبی است، همچنین یک نوع محلل بوده که در دفع اخلاط ریه به ما کمک می کند.

امروزه آویشن به شکل های آویشن تازه و آویشن خشک، چای و دمنوش آویشن، روغن آویشن و عرق آویشن استفاده می شود. آویشن حاوی مقادیر بالای تیمول که خواص ضد عفونی کننده دارد و کارواکرول که خواص ضد باکتریایی دارد می باشد.

تحقیقات نشان داده که نوشیدن یک فنجان چای آویشن برای جلوگیری از بیماری آلزایمر، درمان گلودرد، سرفه و سرماخوردگی، بهبود سوزش سر دل و معده درد مفید می باشد.

این گیاه بخش‌ ها و اعضای درونی بدن را تمیز و ضدعفونی می‌کند. اگر به شدت سرما خورده‌ اید و سرفه امان تان را بریده است هر روز 2 فنجان دمنوش آویشن میل کنید.

پیشنهاد ما اضافه کردن طعم آویشن به غذا و نوشیدنی تان است

بادرنجبویه

نام لاتین این گیاه ملیسا یا همان بادرنجبویه آفیسنیست است. بادرنجبویه طبع گرم و خشک دارد.استرس که به جان آدم می‌افتد مشکلاتی مانند بی‌خوابی، گرفتگی عضلات، معده درد، عصبانیت و تبخال و غیره نیز بروز می‌کنند. اگر این استرس‌های روزمره و فشارهای عصبی که روی تک‌تک ما هست رفع نشود خدا می‌داند چه بلایی سر سلول‌ها و اعضای بدن خواهد آمد.

پس لازم است هر طوری شده آرامش را به بدن بازگرداند. گیاه بادرنجبویه  یکی از آن گیاهان آرام‌بخش است که به طور طبیعی روی سیستم عصبی تأثیر گذاشته و باعث آرامش می‌شود.

اگر دچار آنفلوانزا یا سرماخوردگی شده‌اید به سراغ این گیاه بروید. نقش این گیاه در درمان سرفه‌های شدید و تسکین مشکلات تنفسی موثر است.

یک نوشیدنی که گرما به وجودتان می دهد شامل چیست؟

نعناع

نعناع از قدیم الایام بعنوان یگ گیاه معطر و اشتها آور و گرم و برای ناراحتی های دستگاه گوارش بکار رفته است، بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته های خود یاد کرده است.
 در قرون وسطی از نعناع در معالجه بیماریها و برای التیام زخم ها و بهبود درد گزیدگی زنبور و سگ هار استفاده می شود. چای نعنا یک دم‌نوش معطر و آرامش‌بخش است که می‌تواند سرماخوردگی شما را بهبود ببخشد.  این چای به‌عنوان یک محرک، انرژیِ بدون کافئین در اختیار بدن شما قرار می‌دهد. نعناع آرامش بخش است و خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی دارد.از التهاب در معده جلوگیری می کند, کام را پاک می کند و فرآیند هضم را تقویت می کند.

برای گرمی طبعتان این دمنوش ها را بنوشید

3 دمنوش مناسب فصل سرما

1- دمنوش عطر روح شامل: دارچین و زنجبیل و نعناع و چای سبز

این دمنوش همانطور که از اسمش پیدا است عطر بسیاری دارد و شامل سه ماده گرم کننده مزاج بوده و البته برای تعدیل این گرمی زیاد همراه با چای سبز ترکیب شده تا طعم عالی را به شما بدهد.

این دمنوش را 15 الی 20 دقیقه دم کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید.

2- دمنوش زندگی شامل: دارچین و زنجبیل و گل سرخ و نعناع

این دمنوش نیز عطر بسیار دل انگیزی را به شما میدهد و گرم کننده ی مزاج شما خواهد بود. از فواید این دمنوش میتوان به تسکین درد ها اشاره کرد.

این دمنوش را 10 الی 20 دقیقه دم کنید و سپس با عسل میل بفرمایید.

3- دمنوش پرچین شامل: اسطوخدوس و بادرنجبویه و به لیمو و چای سفید و چای کوهی و سنبل الطیب و نعناع

این دمنوش 7 گیاه یک دمنوش فوق العاده مقوی و عالی بوده که گرمای متعادلی دارد. وجود چای سفید در این دمنوش به شما یک تجربه ی جدید را نشان میدهد. تجربه ای که در انتها به شما را به مصرف کنندگان چای سفید اضافه خواهد کرد.

این دمنوش را 7 الی 20 دقیقه دم کنید و سپس با عسل نوش جان کنید.

برای دریافت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.