با این 6 دمنوش شادتر و پر انرژی تر شوید

با این 6 دمنوش شادتر و پر انرژی تر شوید

صفورا شویکلو

سر تیترها

هر چه انرژی و انگیزه بیشتری داشته باشید، احتمال دستیابی به اهداف شما بیشتر است. علاوه بر خواب کافی و خوردن غذای سالم و خوب، چند گیاه طبیعی نیز وجود دارد که دمنوش آنها بنا به تحقیقات علمی ای که روی آن ها انجام شده، به تقویت انرژی، انگیزه و شاد تر بودن شما کمک می کند.

1-دمنوش زعفران

 این ادویه پر زرق و برق، شادی آور است. و برای تغییرات خلقی یک دمنوش عالی محسوب می شود.

دمنوش زعفران

زعفران یک داروی ضد افسردگی هم هست. این ویژگی به خاطر ترکیبات فعال مانند کروسین و کائمپرفرول در زعفران است.

 مصرف زعفران باعث بهبود سلامت عصبی شما می شود. دلیل این امر وجود مقادیر زیادی ویتامینB ، به خصوص ویتامین B6 است. ویتامین B6 به سیستم عصبی کمک می کند تا عملکرد یکنواختی داشته باشد.

زعفران قبل از این هم برای معالجه مشکلات جنسی مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. زعفران برای مردان، منبع خوبی برای بهبود و تقویت باروری است.

 در همین حال، در صورتی که به سندرم پیش از قاعدگی و اسپاسم قاعدگی مبتلا هستید، مصرف زعفران بسیار مناسب است.

2-دمنوش زردچوبه

زردچوبه، یک ضد التهاب قوی است. ورکومین، یک ترکیب قوی در زرد چوبه است که می تواند تورم بدن را کاهش دهد. کافیست چهار فنجان آب و یک قاشق چای خوری زرد چوبه را بجوشانید. همچنین می توانید لیمو یا عسل را هم به آن اضافه کنید.

دمنوش زردچوبه

اما زردچوبه به بهبود خلق و خو هم کمک می کند، چرا که روی هورمون های سروتونین و دوپامین – هورمونهای شادی- تأثیر می گذارد. کورکومین موجود در زرد چوبه می تواند به درمان افسردگی، دیسکینزی ناخوشایند (اختلال در حرکت داوطلبانه) و نوروپاتی دیابت کمک کند.

3-دمنوش ریشه ماکا

گیاه ماکا در سه رنگ زرد، قرمز و سیاه کشت می‌شود، اما نوع زرد رنگ آن فراوان‌تر است.

ریشه ماکا

بخش اصلی و خوراکی این گیاه، ریشه آن است. ریشه ماکا طعمی شبیه به خاک دارد. این گیاه برای تقویت سیستم عصبی بسیار مفید است و یک آرام‌ بخش به حساب می‌آید.

لانوئیدها، معمولا باعث بهبود وضعیت خلق و خو در افراد می‌شوند و اضطراب‌های محیطی را کاهش می‌دهند. ریشه ماکا حاوی مقادیر فراوانی فلانوئید است، به همین دلیل به بهبود وضعیت روحی و اخلاقی افراد کمک می‌کند.

 همچنین زنان یائسه ای که از ریشه ماکا استفاده می‌کنند، علائم افسردگی در آنها بهبود می یابد.

یکی از شناخته شده ترین خواص ریشه ماکا، افزایش میل جنسی است. از دیگر تاثیرات ریشه ماکا بر سلامت افراد، افزایش قدرت باروری است. این تاثیر در مردان بسیار چشمگیرتر است.

4-دمنوش چای سرخ ( رویبوس)

 این دمنوش لذت بخش بدون کافئین، منبع لایزالی از شادی و شعف است.

دمنوش رویبوس

 رویبوس حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از بدن در مقابل آسیب های محیطی محافظت می کند. کریزوئیرول که یک آنتی اکسیدان قوی در این گیاه است، گردش خون را بهتر کرده و موجب کاهش فشار خون و کلسترول هم می شود.

رویبوس دارای مواد معدنی زیادی است، به ویژه منیزیم، روی و آهن. از این دمنوش در تمام طول روز می توانید استفاده کنید. اما برای رفع بی خوابی، بهتر است قبل از خواب این دمنوش را بخورید.

5-دمنوش تخم شنبلیه

شنبلیله همچنین حاوی ترکیبات خاصی مانند استروژن، ایزوفلاون ها، است که به کاهش سرگیجه و درد مرتبط با سندروم پیش از قاعدگی کمک می کند.

دمنوش تخم شنبلیله

افسردگی یکی از شایعترین مشکلات زنان در دوران یائسگی است. دیوسژنین و سوربیتول موجود در تخم شنبلیه باعث کاهش علائم یائسگی مانند نوسانات خلقی و گرگرفتگی می شود.

همچنین دمنوش تخم شنبلیه بر تحریک جنسی، بنیه و انرژی تأثیر می‌گذارد.

دمنوش شنبلیه زمانی که با عسل ترکیب می شود، درمان مؤثری برای بیخوابی محسوب می شود.

6- دمنوش فرنجمشک

 فرنجمشک گیاهی است با رایحه لیمو که جزء خانواده نعناع است.

دمنوش شادی آور فرنجمشک

دمنوش این گیاه، برای تسکین استرس، کاهش اضطراب، غلبه بر بی خوابی و تقویت عملکرد های شناختی استفاده می شود.

قبل از قرون وسطي نيز فرنجمشك براي تقويت روحيه و كمك به ترميم جراحات و كاهش التهاب و درد ناشي از گزش حشرات مورد استفاده قرار مي گرفته است. 

از دمنوش اين گياه همچنين براي درمان انواع سردردها، قاعدگي به تعويق افتاده و سندرم خستگي مزمن استفاده مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.