بوی بد دهان و روش های درمان آن با دمنوش های گیاهی

بوی بد دهان یا هالیوز، مسئله ای است که اکثر مردم نگران آن هستند. بوی بد دهان اعتماد به نفس ما را از بین می برد و اجازه نمی دهد تا بدون ترس صحبت و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

بوی بد دهان و روش های درمان آن با دمنوش های گیاهی

صفورا شویکلو

سر تیترها

بوی بد دهان یا هالیوز، مسئله ای است که اکثر مردم نگران آن هستند. بوی بد دهان اعتماد به نفس ما را از بین می برد و اجازه نمی دهد تا بدون ترس صحبت و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

البته که صنعت آدامس و خوشبو کننده دهان در سراسر جهان بسیار گسترده شده و بسیاری از این مردم برای پوشاندن بوی بد دهانشان از این محصولات استفاده می کنند.

اما اشکال کار این است این موارد شاید سالم ترین گزینه ها نباشند، بسیاری از این خوشبو کننده ها و اسپری ها حاوی قندهای تصفیه شده، مواد نگهدارنده، رنگ و طعم دهنده های مصنوعی و شیمیایی هستند. اکثر ما دوست نداریم بدنمان با آنها آسیب ببینند.

 خوب برای از بین بردن بوی بدن دهان به طور طبیعی چه باید کرد؟

“استفاده از دم نوش های گیاهی یکی از روشهای از بین بردن بوی بد دهان است.”

ما در این مقاله دیوینیکا قصد داریم چند گیاه دارویی که به از بین بردن بوی بد دهان کمک می کنند، را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث بوی بد دهان می شود:

بوی بد دهان می تواند واقعی باشد یا ناشی از تصور خودتان. اگر واقعا بوی دهانتان بد است و واقعی است، می تواند ناشی از خوردن غذا هایی با مواد بودار مثل سیر و پیاز، مشکلات دندان، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، بیماری های جدی کبدی، مشکلات کلیه، ریه یا دیابت باشد.

اگر بوی بد دهان به دلیل عفونت های دندان و یا لثه ایجاد نشود، به طور قطع از مشکلات مخاط در گلو یا برونش ایجاد می شود.

از آنجا که بوی بد دهان اغلب توسط باکتری ها ایجاد می شود، استفاده از گیاهان ملایم، ضد میکروب و باکتری می تواند دهان، دندان، لثه و زبان شما را پاکسازی کند. آن هم معمولا بدون عوارض جانبی منفی که در سایر محصولات صنعتی یافت می شوند.

گیاهانی که باعث از بین بردن بوی دهان می شوند:

نعناع و نعناع فلفلی ( سوسنبر)

نعنا و نعنا فلفلی خوشبو کننده هایی برای رفع بوی بدن دهان اند
نعنا و نعنا فلفلی خوشبو کننده هایی برای رفع بوی بدن دهان اند

 این گیاهان کلاسیک، مزه و رایحه ای شیرین و تند به بوی دهان اضافه می کنند که مدت طولانی باقی می ماند. اغلب مردم رایحه نعناع را دوست دارند.

 در صنعت، از سنتز نعناع و نعناع فلفلی در بسیاری از محصولات بهداشتی، خمیر دندان و خوشبو کننده ها استفاده می شود. اما خوب چرا ما از گیاه واقعی آن استفاده نکنیم؟

نعناع یک داروی ضد عفونی کننده است که می تواند دهان، دندان و لثه ها را کاملا پاکسازی کند. در حالی که شما دارید از نوشیدن دمنوش نعناع لذت می برید، همزمان محیط دهان شما هم عاری از میکروب خواهد شد.

 عفونتهای دهانی، ریشه بیشتر مشکلات بوی بد دهان است. بسیاری از افراد برای رفع بوی بد دهانشان به این دو گیاه معروف روی می آورند. چرا که هم عطر و طعم خوبی دارند و هم خاصیت ضد میکروبی شان اثبات شده است.

دارچین

دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان
دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان

پوست درخت دارچین، رایحه و طعم شیرین، خاکی و تندی دارد که بسیاری از افراد عاشق آن هستند. در کنار رایحه نعناع، داریچن محبوب ترین طعم دهنده و خوشبو کننده دهان است که مردم انتخاب می کنند.

دارچین یک ضد عفونی کننده طبیعی است که با باکتری ها، ویروس ها، میکروب ها، قارچ ها و مخمرها مقابله می کند. این کار به پاکسازی دهان و دستگاه گوارش کمک می کند. بنابراین در هر مخلوط گیاهی رفع بوی بد دهان، دارچین افزودنی خوبی است.

انیسون ( بادیان رومی)

آنیسون ( بادیان رومی)
آنیسون ( بادیان رومی)

 انیسون، طعم شیرین و قوی ای دارد. این گیاه عطر و بوی تمیزی به دهان اضافه می کند.

 اگر فکر می کنید که بوی بد دهانتان ناشی از تنبلی روده و معده است (داشتن آروغ زیاد، نفخ شکم و …) گیاه انیسون مناسب شماست. بادیان رومی کمک می کند تا دستگاه گوارش به خوبی کار کند و آروغ و بوی بد دهان را کاهش دهد.

انیسون یک افزودنی چندکاره است. در عین افزودن بوی خوب به دهان شما، عملکرد دستگاه گوارش شما را نیز بهبود می بخشد.

زنجبیل

ریشه زنجبیل برای بوی بد دهان
ریشه زنجبیل برای بوی بد دهان

زنجبیل یک گیاه پاک کننده با رایحه ای شگفت انگیز است. زنجبیل یک ادویه درمانی است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند. شما می توانید زنجبیل را به مخلوط چای گیاهی خود اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

اما در مصرف زنجبیل احتیاط کنید. اگر دچار زخم معده، شانکر یا زخم های دهانی هستید، ممکن است مصرف زنجبیل بیماری شما را تشدید کند.

آویشن

آویشن برای از بین بردن بوی بد دهان بسیار مناسب است
آویشن برای از بین بردن بوی بد دهان بسیار مناسب است

 یکی از افزودنی های مورد علاقه بیشتر افراد برای دمنوش های گیاهی جهت رفع بوی بد دهان، آویشن است. مزایای استفاده از دم نوش آویشن واقعا شگفت انگیز است.

آویشن ضد عفونی کننده، ضد میکروب، ضد ویروس و آنتی بیوتیک است.

این پاک کننده فوق العاده عمیق، به شما کمک می کند تا از محیط دهانتان در مقابل باکتری ها و سایر موادی که در آنجا رشد می کنند، مراقبت کنید.

 می توانید آویشن را به چای یا دمنوش گیاهی خود اضافه کنید و یا آن را به صورت یک غرغره گیاهی مستقل، مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش گیاهی برای رفع بوی بد دهان

مخلوط گیاهان دارویی برای رفع بوی بد دهان
مخلوط گیاهان دارویی برای رفع بوی بد دهان

 تهیه این دمنوش بسیار آسان است. شما می توانید بسته به ذائقه خود، آن را کمی تغییر دهید.

مواد لازم:

سه قاشق چایخوری نعنا یا نعناع فلفلی

1 قاشق چایخوری آویشن

1 قاشق چایخوری دارچین

1تکه کوچک از ستاره انیسون ( بادیان رومی)

1 تکه ( اندازه یک قاشق چایخوری )ریشه زنجبیل یا پودر آن

همه این مواد خشک را با هم مخلوط کنید. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش، خیس کنید و بگذارید 8 دقیقه بماند. سپس مخلوط را از صافی رد کنید.

استفاده روزانه از این دمنوش خوشبو، به شما کمک می کند تا بوی بد دهانتان را از بین ببرید و کنترل کنید.

اگر طرفدار زنجبیل هستید، می توانید دارچین را از مواد اولیه حذف کرده و مقدار زنجیبل را در آن زیاد کنید. همچنین می توانید در کنار دارچین، مقدار زنجبیل را در مخلوط کمی بیشتر کنید. این ترکیب علاوه بر رفع بوی بد دهان، برای تنظیم عملکرد سیستم گوارش و هضم غذا، یک گزینه عالی به شمار می رود.

از نوشیدن آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.