آنچه از چای سفید باید بدانید

روش منحصر به فرد پردازش آنها است که این تفاوت را ایجاد میکند. برداشت آنها حتی قبل از اینکه برگهای گیاه چای کاملاً باز شود باعث میشود تا جوانه ها با موهای سفید ریز پوشیده بمانند. از این رو نام آن “سفید” است

آنچه از چای سفید باید بدانید

پوریا مطلبی

سر تیترها

توضیح درباره چای سفید

آیا می دانید چه چیزی چای سفید را از همه انواع دیگر چای بسیار متفاوت می کند؟

روش منحصر به فرد پردازش آنها است که این تفاوت را ایجاد میکند. برداشت آنها حتی قبل از اینکه برگهای گیاه چای کاملاً باز شود باعث میشود تا جوانه ها با موهای سفید ریز پوشیده بمانند. از این رو نام آن “سفید” است.

چای سفید در درجه اول در استان فوجیان چین تولید می شود. اگرچه به طور کلی کم پردازش ترین چای ها است ، تولید آن نیز 2-3 روز به طول می انجامد و از فرآیند طولانی مدت خشک شدن 2 روزه اکسیداسیون کمی دارد – پس از آن دوباره پخته ، مرتب می شود و دوباره پخته می شود.

اول ، چای سفید. این ماده عمدتا در استان فوجیان چین تولید می شود. این چای کمترین فرآوری است اما کمی اکسیداسیون طبیعی دارد. فرآوری به دلیل گرمای کم در پخت بسیار زمانبر است. انواع مختلفی از چای سفید وجود دارد. بعضی از آنها از برگها و جوانه های کوچک با فاز سفید به نام “pekoe” ساخته شده اند ، در حالی که بعضی دیگر از آنها با برگهای بزرگتر و اکسیده تر هستند.

طبع و رنگ چای سفید

اغلب پرسیده می‌شود که طبع چای سبز گرم است یا سرد، مزاج چای سیاه در طب سنتی چیست؟ آیا طبع چای سفید گرم است؟ همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، طبیعت، طبع یا مزاج انواع چای، مانند چای سفید، چای سبز، چای سیاه و… گرم و خشک است و ارقام چای تنها در درجات مختلف گرمی و خشکی باهم تفاوت دارند.

چای سفید

فواید سلامتی

چای مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی مانند پلی فنول ها ، ال-تئانین و کاتچین ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. از بین همه چای ها ، سبز و سفید مفیدترین نوع هستند زیرا از برگ های جوان پر از این مواد شیمیایی ساخته می شوند و کمترین فرآوری را دارند.

سلامت دهان

کیفیت ضد میکروبی چای به جلوگیری از ایجاد حفره دندان و بوی بد دهان ناشی از باکتری کمک می کند ، در حالی که فلوراید موجود در چای باعث تقویت دندان می شود. برگهای رسیده تر ، مانند آنهایی که برای اولانگ برداشت می شوند ، حاوی مقادیر بیشتری فلوراید هستند. چای سفید منبع خوبی از فلوراید ، کاتچین و تانن است

فلوراید می تواند با ایجاد مقاومت بیشتر سطح دندانها در برابر حملات اسیدی باکتریها در ترکیب با قند ، از حفره های دندانی جلوگیری کند.

کاتچین ها آنتی اکسیدان های گیاهی هستند که به وفور در چای سفید وجود دارد. نشان داده شده است که آنها از رشد باکتریهای پلاک جلوگیری می کنند.

تانن نوع دیگری از پلی فنول موجود در چای سفید است. مطالعات نشان می دهد که ترکیب تانن و فلوراید همچنین می تواند از رشد باکتری های ایجاد کننده پلاک جلوگیری کند.

سلامت پوست 

اثرات سم زدایی آنتی اکسیدان های موجود در چای می تواند به بازسازی و ترمیم سلول ها و محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر (مولکول های آسیب دیده) کمک کند. علی رغم کافئین ، چای هیدراته کننده است زیرا غالباً آب است.

کافئین

چای حاوی کافئین است ، یک ترکیب تلخ است که سیستم عصبی را تحریک می کند. این یکی از ترکیبات مختلفی است که از ریشه های گیاه برای محافظت و تغذیه جوانه ها هنگام رشد ارسال می شود و به عنوان دفع حمله حشرات شناخته شده است.

مقادیر مشابه کافئین در چای در هر وزن برگ خشک به میزان قهوه وجود دارد. با این حال ، پلی فنول ها (تانن ها) موجود در چای باعث تنظیم و کند شدن ترشح کافئین می شوند ، به طوری که احساس هوشیاری در آن بسیار طولانی تر می شود. میزان کافئین موجود در چای به نوع چای مصرفی ، درجه حرارت آب ، زمان پاشش و زمان برداشت برگهای چای بستگی دارد.

سلامت اضطراب

چای یک فشار شکن قوی است. به ویژه چای سبز حاوی یک آمینو اسید بی نظیر L-theanine است که امواج آلفا را در مغز افزایش می دهد ، ذهن را آرام می کند و همراه با کافئین باعث افزایش هوشیاری می شود.

آنتی اکسیدان

خوشبختانه به نظر می رسد چای سفید یکی از بهترین انواع چای برای مبارزه با رادیکال های آزاد است. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد چای سفید دارای مزایای آنتی اکسیدانی مشابه چای سبز است که به دلیل خواص سلامتی آن شناخته شده است

اگرچه این نتایج نشان می دهد که چای سفید ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند ، اما انجام سایر تغییرات سبک زندگی برای قلب سالم نیز مهم است. اینها شامل خوردن میوه و سبزیجات بیشتر ، ورزش منظم و استراحت کافی است

می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

چای سبز اغلب اولین چای است که وقتی به چای هایی برای کاهش وزن فکر می کنید ، به ذهن شما خطور می کند.

با این حال ، چای سفید ممکن است در مورد چربی سوزی نیز به همان اندازه موثر باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره چای سفید قادر است تجزیه چربی را تحریک کرده و از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کند. 

چای سفید منبع خوبی از کافئین و کاتچین ها است. این دو ترکیب ممکن است یک اثر هم افزایی داشته باشند که به بدن در چربی سوزی و افزایش متابولیسم کمک می کند.

مطالعات نشان داد که عصاره چای سفید رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ را سرکوب می کند و از گسترش آنها جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره چای سفید همچنین از سلول های طبیعی در برابر آسیب مولکول های مضر محافظت می کند

مقاومت به انسولین یک بیماری مضر است که به بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است. مطالعات نشان داده است که پلی فنول هایی مانند چای سفید ممکن است خطر مقاومت به انسولین را کاهش داده و کنترل قند خون را بهبود بخشد.

آنتی اکسیدان

خلاصه

چای سفید و ترکیبات آن ممکن است از پوست در برابر آسیب های مربوط به پیری محافظت کند. این شامل آسیب خارجی ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید و آسیب داخلی اجزای سلولی است که ممکن است به شبکه فیبر پوست آسیب برساند.

ممکن است به محافظت در برابر بیماریهای پارکینسون و آلزایمر کمک کند

ترکیبات موجود در چای سفید ، مانند پلی فنول EGCG ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد.

همچنین چندین مطالعه انسانی وجود دارد که نوشیدن چای را با خطر کمتری از هر دو بیماری مرتبط می داند.

به عنوان مثال ، یک بررسی از هشت مطالعه با بیش از 5600 نفر نشان داد که افرادی که چای می نوشند 15٪ کمتر از افرادی که چای نمی نوشیدند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارند .

تجزیه و تحلیل دیگری از 26 مطالعه و بیش از 52،500 نفر نشان داد که نوشیدن چای روزانه با 35٪ کاهش خطر ابتلا به اختلالات مغزی مانند بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

EGCG که در چای سفید یافت می شود ، با کاهش خطر ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون ارتباط دارد. EGCG ممکن است به مقابله با التهاب کمک کرده و از جمع شدن و آسیب رساندن پروتئین ها به اعصاب جلوگیری کند ، دو بیماری مرتبط با این اختلالات.

طرز تهیه چای سفید

چای سفید نه تنها سالم است بلکه تهیه آن نیز بسیار آسان است. آب را به جوش آورید و بگذارید یکی دو دقیقه بماند تا خنک شود.

چای سفید بهتر است حدود 4-5 دقیقه با 80 درجه سانتی گراد دم بخورد. گرچه اینها دما و زمانهای پیشنهادی هستند ، می توان متناسب با سلیقه و ترجیحات شخصی و مواد اضافه شده ی دیگر مانند دارچین و هل و … تنظیماتی را انجام داد.

کافی است چای سفید شل را به گلدان اضافه کنید و آب داغ را روی برگ های چای بریزید. بگذارید برگها به مدت پنج تا هشت دقیقه شیب دار شوند ، سپس صاف کرده و چای را سرو کنید.

چای سفید طعم لطیف و در عین حال طراوت دارد. می توان از آن به عنوان گرم و یا به صورت دم کرده لذت برد.

بهتر است برای دم كردن چای سفید، از قوری‌های چینی یا شیشه‌ای استفاده كنید و به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید رنگ و مزه آن دلچسب شما باشد هیچ‌گاه از قوری‌های فلزی برای دم كردن چای سفید استفاده نكنید.

اگر چای قویتر را ترجیح می دهید ، در صورت تمایل می توانید برگ های خشک بیشتری اضافه کنید. بهتر است تا زمانی که تعادل عطر و طعم مناسب برای تنظیمات ذائقه خود ایجاد نکرده اید، آزمایش کنید.

چگونه از چای سفید نگهداری کنیم:

همیشه چای را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.

چای خود را از گرما، نور، اکسیژن و رطوبت دور نگه دارید و هرگز چای را در یخچال نگهداری نکنید.

اگر چای در ظرف مات که از رسیدن نور و هوا به آن جلوگیری می‌کنند، نگهداری شود، چای ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

از قرار دادن چای در کنار موادی مثل ادویه و قهوه که باعث می‌شوند بوی آنها در چای نفوذ کنند خوداری کنید.

شما می توانید برگ چای سفید را به صورت آنلاین یا از فروشگاه محلی مواد غذایی سالم خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.